onsdag 11 november 2009

Miljöpartiet lyfter inte enbart pågrund av Maria..

Jag borde prioritera religionsprovet och att hinna med bussen framför detta - men jag tänkte snabbt berätta om gårdagens utfrågning av KGB där Peter Eriksson blev utfrågad.
Peter Eriksson har humor, han är trevlig och han är lätt att tycka om. Det utlåtandet tror jag de flesta kan ge. Men han är lite feg. Han vågar inte driva ut, han vågar inte ens säga vad Miljöpartiet tycker. Det enda han vågade vara rak om det var bensinskatten - men han vill inte trampa på någons fötter. Där är Maria Wetterstrand modigare. Det kan vara en anledning till att hon fått så högt förtroende. Hon tvekar inte. Hon säger vad hon tycker, och det ska hon ha många poäng för. Men partiet måste våga släppa fram andra. Vi har så många duktiga, och vi kan inte segla i Maria's glans för alltid. Det måste vara Miljöpartiet som visar att vi är ett förtroendeingivande parti, inte Maria som visar att Miljöpartiet är ett förtroendeingivande parti. För vi döms inte enbart utifrån en person. Vi döms utifrån alla våra förgrundsgestalter, medlemmar och våra åsikter. Vi döms utifrån vår grafiska profil, vilka vi umgås med, vi döms hela tiden av olika organisationer och människor omkring oss. Jag representerar miljöpartiet hemma hos mina föräldrar, och gör jag ett gott intryck kan jag faktiskt övertyga dem om att rösta på oss.

Det är därför vi måste inse att Miljöpartiet har flera beundransvärda figurer som är oerhört starka och som kan bli bra framtida språkrör.

Carl Schlyter, Isabella Lövin, Bodil Ceballos, Maria Ferm, Mehmet Kaplan, om man bara ska nämna några personer som man tror kan göra väldigt positivt utslag för Miljöpartiet, bara de tillåts att göra det.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar